evastegeman.reismee.nl

miniblogje vanuit Tanzania

(Gisteravond geschreven)

Een kort berichtje uit Tanzania! Ik ben er!

De reis verliep soepel maar was ook slopend, voornamelijk door een overstaptijd van zeven uur in Nairobi, en wel van half 2 tot half 9 vannacht. Slapen behoorde er niet tot de mogelijkheden. En Nairobi is slecht vijftig vliegminuten van mijn eindbestemming verwijderd..We hadden een kleine vertraging en om dat goed te maken, trakteerde de piloot ons onderweg op een geweldig uitzicht op de Kilimanjaro. Dat was echt heel gaaf, die vertraging had ik er ruimschoots voor over!

Ik heb trouwens een andere vliegroute dan gepland moeten nemen. Een paar dagen geleden werd ik gebeld door budgetair, er was een wijziging van de vlucht waardoor het met mijn aansluiting mis zou gaan. Het heeft me een hoop gedoe opgeleverd, daarover later meer...

Tegen tienen ontmoette ik vier collega's op het vliegveld in Tanzania. We maakten kennis, regelden de visa en sloten ons buiten aan bij de rest van de groep. We werden heel leuk ontvangen door onze jonge begeleider, mister Happiness :) We reden in een klein uur over een mooie weg naar een hotel in Moshi, waar we alleen vannacht verblijven. Morgenochtend rijden we door naar ons kamp in Tanga, noordoost Tanzania. Ben erg benieuwd!

De groep is erg gezellig. Ik merk wel dat ik echt nog even moet schakelen van Frans naar Engels, en zeker omdat iedereen snel en slordig spreekt: ik ben de enige die Engels niet als moedertaal heeft. Het schijnt wel dat er vrijdag nog een Nederlandse aansluit. De rest komt voornamelijk uit het Verenigd Koninkrijk en Australie. We zijn met twintig in totaal, iets meer meiden dan jongens. De meesten zijn achttien of negentien jaar oud, slechts een paar in de twintig. 

Nu gaan we slapen, al is het pas negen uur. Iedereen is gesloopt van het reizen. Later schrijf ik nog uitgebreid over de heerlijke dagen met papa en mijn togo-ghana-reisje! Die blog is al in de maak, maar nu vast een berichtje om te laten weten dat de overstap goed verlopen is. 

Ik heb het drukke stadse leven ingeruild voor een indrukwekkend uitgestrekt landschap, mijn Afrikaanse familie voor westerse leeftijdsgenoten, Frans voor Engels, West-Afrika voor Oost-Afrika. Moge het nieuwe avontuur beginnen! 

Later meer! Liefs

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active